Po tomto SUV skočia mnohí Slováci. Skúsili sme vôbec najväčšiu a najluxusnejšiu Daciu

Na kľukatých horských cestách, ale aj v mestskej džungli. Nový vlajkový model rumunskej automobilky Dacia nám po prvých kilometroch dokázal, že výrobca definitívne prekročil vlastný tieň a vstúpil do územia, kde doteraz dominovali oveľa drahšie značky. A robí to skutočne vydarene.

Hoci cenovka najväčšieho a zároveň doposiaľ najluxusnejšieho zástupcu z portfólia zostáva príjemne priateľská k peňaženke, zážitok z jazdy hovorí jasnou rečou – očakávané veľké SUV Bigster posúva značku na úplne novú úroveň. Rozhodne teda neplatí, že ide „len o predĺžený Duster“. 

Počas niekoľkých hodín za volantom horúcej novinky sme si mohli vyskúšať hneď dve rôzne prevedenia. Mild-hybridný benzínový trojvalec s pohonom všetkých kolies a manuálnym šesťstupňom, ale taktiež mimoriadne vydarený hybridný variant s automatom, ktorý v ponuke doteraz nepôsobil. Aké sú prvé komplexnejšie dojmy?

Tvrdé plasty i veľa miesta

Dacia modelom Bigster vstupuje do strednej triedy (segment C) a hoci novinka zdieľa podvozkový základ CMF-B s menším Dusterom, rozmery sú citeľne väčšie. Na dĺžku dosahuje 4 570 milimetrov, na výšku má 1 710 milimetrov a rázvor náprav sa pýši rovnými 2 700 milimetrami.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.