Takto pred rokom oznámil tradičný výrobca automobilov Stellantis jednu zo svojich kľúčových investícií v Číne. Rozhodol sa naliať 1,5 miliardy eur do jedného z najrýchlejšie rastúcich tamojších startupov v oblasti výroby elektromobilov – spoločnosť Leapmotor. V nej získala matka trnavského závodu viac ako pätinový podiel.
Išlo o jedno z mnohých manželstiev z rozumu, aké sme mohli vidieť napríklad medzi Volkswagenom a XPengom. Stellantis zastupujúci značky ako Peugeot, Citroën, Fiat, Chrysler či Jeep získal teda kontrolu nad predajom vozidiel Leapmotor mimo Číny.
Nadobudla takisto podiel v sľubne rastúcom partnerovi na najväčšom automobilovom trhu na svete, ale aj k jeho obchodným partnerom s prístupom k lacným batériám. Kľúčové je rozhodne tiež to, že môže čerpať know-how v oblasti elektromobility, v prípade ktorého sú niektorí tamojší výrobcovia napred.
Obrovskú výhodu získala aj čínska strana. Tá môže profitovať vďaka silnejšiemu partnerovi s globálnou predajnou sieťou z prístupu do celého sveta. Inak povedané, po novom má možnosť vyrábať svoje vozidlá prakticky kdekoľvek na výrobných linkách Stellantisu na celom svete.
Lacnejšia Zaragoza a malé déjà vu
Zostáva vám 70% na dočítanie.