V súčasnosti je na internete mnoho rôznych možností, ako si zarobiť alebo aspoň privyrobiť bez toho, aby ste museli byť zamestnaný alebo brigádovať. Niektoré, ako napríklad klikanie na reklamy sú už dlho známe, ale majú svoje nevýhody. Iné sa na slovenskom internete udomácnili iba nedávno. Medzi nich patria aj platené prieskumy alebo ankety.
Ešte nedávno boli dostupné iba prostredníctvom zahraničných prieskumných agentúr, ale v posledných rokoch vzniklo niekoľko domácich agentúr. Každá má svoje vlastné podmienky na spoluprácu pre partnerov, ktorí potrebujú ich služby, aj pre tých, ktorí si za svoj názor dajú zaplatiť. To, čo majú spoločné, je hlavná myšlienka služby. Prieskum trhu pre podniky a štát, alebo ankety na rôzne témy.
-
partneri tak získajú spätnú väzbu priamo od možných zákazníkov o tom, čo by potrebovali
-
účastníci prieskumu sa dozvedia o aktuálnych ponukách rôznych firiem a zároveň získajú odmenu za to, že prejavia svoje názory na produkty či služby
V podstate sú agentúry poskytujúce platené prieskumy sprostredkovateľmi medzi výrobcami tovarov a poskytovateľmi služieb a ich možnými zákazníkmi. Rozdiel je len vo forme a spôsobe odmeňovania účastníkov prieskumov a rôznych iných detailoch. Tým sa budem venovať v ďalších článkoch o konkrétnych agentúrach, ktoré sú dostupné aj u nás. Niektoré sú slovenské, iné zahraničné.
Výhody a nevýhody
V prípade, že máte záujem o takýto spôsob zárobku(alebo skôr privýrobku) nemajte príliš ružové okuliare. Za účasť v bežnom prieskume nedostanete nejakú veľkú sumu. V niektorých prípadoch dokonca nemusíte dostať nič. Väčšinou je to tak v prípade, že nespĺňate požadované parametre, alebo sa už naplnili kvóty prieskumu, ktoré spĺňate. Napríklad máte nižší príjem, alebo už z vášho kraja odpovedal dostatok ľudí.
Práve to je jeden z dôvodov, prečo je lepšie zúčastňovať sa čo najväčšieho množstva prieskumov a to čo najskôr potom, ako sa o ňom dozviete. Ďalším dôvodom je možnosť kumulácie zárobkov. Jednoducho je lepšie byť zaregistrovaný hneď v niekoľkých agentúrach. Máte tak viac možností zárobku. Čím viac prieskumov, tým viac odmien…
Pri registrácii sa radšej vyvarujte zadávaniu klamlivých údajov o sebe do formulára. To že budete mať uvedený vyšší príjem, údaje o majetku či bývaní a podobne ešte nemusí znamenať viac prieskumov. Agentúry nerobia prieskumy iba medzi bohatými… 🙂 Okrem toho sa často stáva, že sú v ankete otázky súvisiace s vašimi osobnými údajmi. Po čase sa tak môže ľahko stať, že si na tie “nepravdivé” nespomeniete a bude z toho problém…
Toľko k základným informáciám o platených prieskumoch. Najbližšie sa budem venovať spôsobom a formám vyplácania jednotlivých agentúr, ktoré sú aktívne aj u nás. Postupne potom budú pribúdať konkrétne detailné informácie o každej z nich, aby ste si mohli vytvoriť lepšiu predstavu o tom, ktorá je pre vás najvhodnejšia. Dúfam, že som aspoň trochu pomohol. V prípade, že máte nejaké otázky, pokojne použite kontaktný formulár alebo napíšte cez e-mail.