Šéf Metransu pre HN: Cesta z Bratislavy do Dunajskej Stredy trvá aj päť hodín. Niektoré osobáky jazdia prázdne

O elektrifikácii a zdvojkoľajnení trate medzi Bratislavou a Komárnom sa hovorí už dlhšie. Teraz sa vyjadrenia na ministerstve k tomuto projektu zintenzívnili. Riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Alexander Sako hovoril, že čoskoro rozbehne prípravu projektu. Vidíte to reálne alebo skôr ako ďalšie politické vyjadrenie?

Nenazval by som to teraz politickým vyjadrením. Z debát, ktoré tu dnes sú, mám pocit, že sme sa začali navzájom počúvať. Je však pravda, že od roku 1999, keď sme tento terminál otvorili, je to už x-tá verzia projektu. Vtedy sme tu našli špagátovú trať medzi Bratislavou a Komárnom, na ktorej kedysi jazdil Juhocukor, a potom dlho dlho nič.

Veríme, že to naozaj bude, lebo dnes je tá trať naozaj vyťažená, preťažená a má obrovský potenciál na ďalší rozvoj, nielen čo sa týka prepravy osôb, ale aj prepravy tovaru. Postavenie logistického centra na kukuričnom poli napomohlo tomu, že v regióne sa železničná doprava z nuly dostala na jednu z najvyťaženejších trás na Slovensku.

image

Štátne Cargo má za sebou najhorší rok. Slabé výsledky spôsobil najmä úpadok v kľúčovom sektore

V prípade trate ide o jednokoľajku, ktorá je, ako ste to už naznačili, čoraz viac využívaná osobnou dopravou. V minulom roku sa naplánoval rekordný takt vlakov na tejto trase. Ako sa to dotýka vás ako nákladného dopravcu a kedy môžete, respektíve musíte jazdiť?

Posledný grafikon sa tvoril od zeleného stola, keď došlo k umelému zvýšeniu kapacít prepravy osôb o 30 percent. Keď vidím tie vlaky a to, koľko ľudí sa v nich vezie, tak si nemyslím, že sú všetky v grafikone potrebné. Môže to byť náš laický názor, alebo názor z opačnej strany, ale je to niečo, čo vidno.

Nás to obmedzilo tak, že terminál dosiahol svoj limit a nemá zmysel ho viac rozvíjať, pretože ďalší vlak sem nedostaneme a aj s existujúcimi vlakmi je skoro nemožné sa sem preštrikovať z Bratislavy. Je to čistá katastrofa. 

Koľko vám to trvá?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 87% na dočítanie.