Desiatkám tratí hrozí zrušenie. U Ráža sa rokuje najmä o úsekoch, po ktorých vlaky jazdia naprázdno

Medzi Utekáčom a Kokavou nad Rimavicou v okrese Poltár jazdia denne vo vlakoch len desiatky ľudí. Tamojšie motoráky sú navyše pomalšie než autobus. Ide o jednu z tratí, ktoré si štát vytypoval v rámci takzvaného Plánu dopravnej obslužnosti ako možného kandidáta pre uzavretie. 

Podobných koľají je však viac. Lokálka na strednom Slovensku patrí ešte k tým šťastnejším. Napríklad medzi Kolárovom a Komárnom mašiny nejazdia už roky. Osobáky v roku 2019 pre nízky záujem prestali premávať aj do Záhorskej Vsi. Cesta medzi Piešťanmi a Vrbovým sa pre zmenu už začala prerábať na cyklochodník. Takýchto úsekov je viac než 30.

image

Šéf železníc Sako pre HN: Vlak pri moste Apollo by mohol zastavovať už v tomto roku. Stačí postaviť peróny

K otázke, čo s traťami, na ktorých jazdia prázdne spoje, respektíve sa po nich už vôbec nejazdí, sa nedávno vyjadril v rozhovore pre HN generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Alexander Sako. 

Šéf ŽSR vyhlásil, že rokovania o tejto téme prebiehajú.

Nechajú ich vykrvácať

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.