Napriek tomu, že kampaň Borisa Kollára na politickom poli nie je momentálne výrazná, jeho mimoparlamentná strana Sme rodina sa v prieskumoch objavuje. Momentálne sa jej preferencie pohybujú okolo troch percent, hoci ich vývoj od volieb výrazne kolísal.
Podľa agentúry Focus boli najnižšie vlani v marci a júni, keď jej namerali 1,8 percenta, najviac mala strana 3,3 percenta v novembri. V súčasnosti jej tá istá agentúra odhaduje preferencie na úrovni 3,2 percenta.
„Boris Kollár je stále prítomný na sociálnych sieťach, kde sa prihovára voličom cez videá. Má pevnú a oddanú základňu, ktorá ho vníma, aj keď nerobí kampaň,“ vysvetľuje riaditeľ Focusu a analytik Martin Slosiarik.
Strana si tak zachovala priazeň časti voličov aj potom, ako ju opustili kľúčoví ľudia, napríklad Peter Pčolinský či Milan Krajniak.
Podľa sociológa a politológa Václava Hřícha z agentúry AKO je sila tohto politického zoskupenia práve v osobnosti Kollára. Personálne zmeny strane síce ublížili, ale vďaka jej lídrovi nezanikla.
Kollárova strana sa naďalej sústredí na sociálnu politiku zameranú na rodiny, ktorá stále priťahuje jeho stabilných voličov.
Neľahká situácia
Zostáva vám 72% na dočítanie.